Pamięć dobra ale krótka

Pamięć dobra ale krótka

Problemy z pamięcią ma lub miał chyba każdy z nas. Nikt nie jest perfekcyjny, lecz nie każdy wie, że pamięć można trenować. Kuracja mająca na celu poprawić i rozwinąć zdolność zapamiętywania składa się z dwóch elementów: z ćwiczeń oraz diety. Najpopularniejszym składnikiem, który kojarzy nam się z poprawą pamięci, jest lecytyna. Występuje ona w różnego rodzaju preparatach dostępnych w aptece, m.in. w wyciągu z liści miłorzębu japońskiego. Lecytyna spotykana jest również w produktach spożywczych, takich jak: produkty sojowe, żółtko jaj, szpinak, kiełki zbóż oraz fasola. Skuteczne będzie również sugerowanie się wyglądem jedzenia – orzech włoski do złudzenia przypomina mózg, przy czym zawiera mikroelementy niezbędne do sprawnego funkcjonowania tego organu. Jeśli wprowadziliśmy powyższe produkty do naszej diety codziennej, należy uczynić krok drugi – wykonywać trening. Ćwiczenia poprawiające naszą pamięć opierają się po prostu na zapamiętywaniu – na ogół jest to szereg cyfr lub symboli, których ilość stopniowo zwiększamy podwyższając sobie poprzeczkę. Możemy również uczyć się na pamięć wierszy (oczywiście coraz dłuższych) i recytować je sobie pod nosem wykonując codzienne czynności domowe. Internet jest nieocenioną skarbnicą wiedzy na każdy temat, dlatego również w tym miejscu możemy znaleźć rozmaite, ciekawe ćwiczenia poprawiające pamięć. Jak w każdym innym przypadku, również tutaj najważniejsza jest systematyczność.