Sauna

Sauna

Bardzo niedocenianym, a zbawiennym dla naszego organizmu zabiegiem jest cykliczne korzystanie z sauny. Stanowi ona element odnowy biologicznej, bardzo cennym dla zdrowia. Szczególnie ważna jest ona dla osób aktywnych sportowo, pomagając w krótkim czasie całkowicie się zregenerować i uniknąć przedłużającego się bólu mięśni. W związku z sauną istnieje wiele teorii, które różnie określają prawidłowy sposób jej użytkowania. Najlepsze efekty uzyskamy udając się do sauny raz, dwa razy w tygodniu, nie zmuszając się przy tym do długiego w niej przebywania. Oczekiwany rezultat osiągniemy nawet przy 78 minutach w niej spędzonych. Temperatura powietrza wynosi w niej średnio 80110 stopni, dlatego też nie powinniśmy narażać się na ataki duszności czy przeciążenia serca. W przypadku sportowców zalecane jest pobyt przerywany zimnymi prysznicami. Zaleca się kilka takich serii, średnio około trzech. Warto wspomnieć, że natrysk, mający pozytywnie wpłynąć na krwiobieg należy zaczynać zawsze od nóg i kierować go ku klatce piersiowej, a zakończyć na twarzy. Po wyjściu z sauny wskazany jest bierny odpoczynek, około 30 minut, w chłodnym miejscu. Sauna wpływa bardzo korzystnie na sam wygląd skóry, likwidując jej zanieczyszczenia, czyszcząc pory, działa też wspomagająco przy leczeniu trądziku. Prócz tego wydalamy z organizmu toksyny. Podczas kilkuminutowej terapii zwiększa się wydolność płuc i usprawnia transport tlenu do organizmu. Sauna działa też relaksująco, odprężająco oraz perspektywicznie zwiększa odporność. Krótko mówiąc jest niezbędna dla zachowania zdrowia i urody.