Sposoby na poprawę odporności

Sposoby na poprawę odporności

Za oknem coraz zimniej. Nadeszła jesień, a wraz z nią deszcz, zimno, a wraz z nimi i powszechne infekcje, takich jak przeziębienie i grypa. W tym czasie warto pamiętać o kilku sposobach na wzmocnienie odporności. Pierwszym z nich jest doskonale rozgrzewająca herbata z dodatkiem cytryny i miodu może ona wspomóc nasz układ immunologiczny. Witamina C, zawarta w cytrynie ma udowodniony wpływ pobudzający do działania elementy układu odpornościowego. Z jednej strony dzięki tej witaminie wzrasta ilość walczących z chorobotwórczymi organizmami przeciwciał. Dodatkowo sprzyja szybszemu zwalczeniu infekcji. Musimy jednak pamiętać, że witamina C ulega zniszczeniu pod wpływem gorącej temperatury. Należy, więc dodać ją do nieco ostudzonej herbaty. Dodatek miodu poza walorami smakowymi, ma również działanie bakteriobójcze. Dzięki czemu pomoże wzmocnić układ odpornościowy i szybciej zwalczyć pierwsze objawy przeziębienia. Drugim znanym i cenionym sposobem na przeziębienie jest oczywiście czosnek, zwalczający infekcję i stymulujący układ immunologiczny. W okresie jesienno-zimowym powinniśmy dużą uwagę poświęcić na to, co jemy. Pamiętajmy, aby w tym czasie spożywać bogate posiłki dostarczające wszystkich niezbędnych elementów odżywczych. Dodatkowo, warto do codziennego jadłospisu wprowadzić pokarmy stymulujące odporność, np. czosnek czy cebulę, a także produkty bogate w witaminę C, cynk czy wapń, które sprzyjają mobilizacji układu odpornościowego. Dodatkowym sposobem na zachowanie dobrej kondycji zdrowotnej jest regularna aktywność fizyczna, wystarczy pół godziny spaceru dziennie, by zahartować ciało i przygotować do walki z infekcjami.