Sposoby na wzmocnienie odporności

Sposoby na wzmocnienie odporności

Zanim omówimy kilka prostych sposobów na wzmocnienie naturalnej bariery immunologicznej, przyjrzyjmy się czynnikom, które bezwzględnie musimy wyeliminować z naszego życia – najlepiej raz na zawsze. Przede wszystkim porzućmy nałogi. Największe spustoszenie w naszym organizmie czyni palenie wyrobów tytoniowych. Nie pijmy też zbyt często napojów alkoholowych. Skupmy się za to na zdrowej diecie, bogatej w witaminy i mikroelementy wspomagające naszą odporność. Przede wszystkim witamina C oraz rutyna, z minerałów zaś żelazo, magnez i cynk. Kolejną metodą jest również hartowanie organizmu. Zacznijmy od codziennych pryszniców – gorące kąpiele zamieńmy na naprzemienne pluskanie się w zimnej i letniej wodzie. Jeśli mamy wystarczająco dużo czasu, spróbujmy też małej przebieżki o poranku – bieganie doskonale wzmacnia odporność. Nie bójmy się zażywania ruchu na świeżym powietrzu w okresie jesieni, zimy oraz wczesnej wiosny. Wbrew pozorom, bieganie lub marsze uprawiane nawet na mrozie doskonale wzmacniają organizm hartując go na niekorzystne oddziaływanie czynników zewnętrznych. Dobrym rozwiązaniem jest również basen. Dopiero takie wysiłki możemy wspomóc poprzez zażywanie stosownych suplementów diety zawierających witaminę C i rutynę. Same preparaty niewiele nam dadzą – skutecznie zadziałają dopiero wówczas, gdy wspomożemy je zmianą niezdrowego trybu życia, korzystną dietą oraz zdrowym spędzaniem wolnego czasu.