Uniwersalne lekarstwo – ruch

Uniwersalne lekarstwo – ruch

Już nasi przodkowie często mawiali, iż „w zdrowym ciele zdrowy duch”. Nie od dziś wiadomo również, że aby utrzymać organizm w zdrowiu, należy się dużo ruszać. Chodzi oczywiście zarówno o ruch na świeżym powietrzu, który jest najzdrowszy, jak również gimnastykę w domowym zaciszu, która – odpowiednio dobrana – potrafi rozprawić się z wieloma dolegliwościami. Więcej ruchu wprowadzić możemy od zaraz – wystarczy, że zrezygnujemy z dojeżdżania do pracy, szkoły, do sklepu oraz w inne, codziennie uczęszczane przez nas miejsca, samochodem lub środkami komunikacji miejskiej. Zamiast tego wybierzmy rower lub po prostu podróż piechotą. Osoby w podeszłym wieku nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej – z pewnością spodoba im się nordic walking, który zresztą nie jest zarezerwowany wyłącznie dla seniorów. Chodzenie z kijami doskonale odciąża kręgosłup i stawy, jest to sport łatwy i niewymagający wykazania się wybitną kondycją fizyczną. Coraz większą popularność w Polsce zyskuje również bieganie – od stosunkowo niedawna amatorzy biegania zaczęli dominować, ilością przewyższając niemal rowerzystów. Aktywność na świeżym powietrzu fantastycznie hartuje organizm i wzmacnia odporność, wspomaga przemianę materii oraz ułatwia pozbycie się zbędnego tłuszczyku. W przypadku dolegliwości zdrowotnych możemy się dodatkowo wspomóc gimnastyką – odpowiednio dostosowane ćwiczenia pomogą uporać się z bólem stawów, kręgosłupa oraz wielu innych.