Uwaga na cukier

Uwaga na cukier

Stres, pośpiech i życie w szybkim tempie w pogoni za karierą to czynniki, które zdecydowanie nie sprzyjają naszemu zdrowiu. Pomijamy śniadania, odżywiamy się nieregularnie, nierzadko korzystamy też z barów typu fast food, które serwują nam bomby kaloryczne nafaszerowane cukrem oraz chemią. Coraz częściej również zamiast kawy wybieramy napoje energetyczne oraz dodajemy sobie sił jedzeniem czekolady, batoników, słodkich bułek… Jeśli wczytamy się uważnie i wnikliwie w powyższe słowa, zrozumiemy bez trudu, co tak naprawdę stanowi tutaj największe niebezpieczeństwo… cukier! W dzisiejszych czasach bardzo trudno jest znaleźć produkt spożywczy, który nie zawiera substancji słodzących – cukier jest w pieczywie, nabiale a nawet w wędlinach! Choć niemożliwością byłaby całkowita ucieczka, możemy go znacznie ograniczyć. Jeżeli doskwiera nam ciągłe przemęczenie, które nie mija mimo wysypiania się, jesteśmy rozdrażnieni oraz męczy nas pragnienie – zbadajmy krew na poziom glukozy lub poprośmy o skierowanie na tzw. krzywą cukrową. Wyniki badań najlepiej określą, czy mamy problem z przecukrzeniem organizmu. Jeżeli tak – pierwszym naszym krokiem powinna być zmiana nawyków żywieniowych. Oczywiście ograniczmy cukier, jedzmy regularnie – najlepiej 5 małych posiłków co 2-3 godziny. Pijmy również duże ilości płynów, najlepiej wody mineralnej oraz zielonej herbaty, oczywiście niesłodzonej. Do naszego życia wprowadźmy również trochę ruchu. Dzięki tym zmianom nie tylko poczujemy się lepiej, lecz również będziemy zdrowsi.