Wspomagacze naszego snu

Wspomagacze naszego snu

Pewne składniki pokarmowe od wieków były uznawane za wspomagacze snu. Nie od dziś wiadomo, że to co jemy, ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Od jedzenia zależy także jakość naszego snu. Pewne składniki pokarmowe mają działanie uspokajające, które pomaga nam zasnąć. Taką opinię ma ciepłe mleko. Wielu ludzi twierdzi, że ten napój pomaga im skutecznie zasnąć. Takich właściwości mleka nigdy naukowo nie udowodniono, jednak wielu ludzi jest przekonanych o takim działaniu tego napoju. Sok wiśniowy to także napój, który ocenia się jako trunek poprawiający sen, a właściwie znacznie go przedłużający. Sok wiśniowy poprawia także jakość snu. Melatonina, która jest zawarta w kwaśnym soku, skutecznie wywołuje zdrowy sen. Banany, które w europie pojawiły się pod koniec XIX wieku, to także naturalne wspomagacze snu. Owoce te, zawierają wiele cennych składników i są źródłem magnezu, który w znaczący sposób dla organizmu likwiduje napięcie. Z tych owoców, można wyczarować smakowite koktajle. Warto dokładnie zastanowić się, co możemy zrobić, aby skończyć z problemami z bezsennością. Należy zaznaczyć, że bezpośrednio przed spoczynkiem nie należy się objadać, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Lepiej zjeść lekkostrawną kolację w odpowiednim odstępie czasowym, aby na drugi dzień czuć się doskonale.