Wybór odpowiedniej diety

Wybór odpowiedniej diety

Na świecie istnieje wiele diet, które są reklamowane przed media, aktorów i innych celebrytów. Nie wspominają oni jednak o tym, że diety mogą być bardzo groźne dla zdrowia człowieka. Przykładowo dieta kopenhadzka, w której ilość posiłków i ich objętość są bardzo ograniczone może spowodować bardzo duże osłabienie, zawroty głowy, ospałość, wymioty i rozdrażnienie. Warto także dodać, że mimo stosowania diet, częsty jest tak zwany efekt jojo, czyli szybkie nabieranie wagi z powrotem. W ciągu głodówki czy bardzo rygorystycznej diety możliwy jest duży spadek wagi, przy czym warto wspomnieć, że w pierwszych dniach spadek wagi spowodowany jest utratą wody i płynów w ciele. Dopiero po około pięciu lub sześciu dniach dieta zaczyna działać. Sama głodówka nic też nie da, nie pozbędziemy się zalegającego tłuszczyku na brzuchu, udach, pośladkach czy rękach. Do takiej diety obowiązkowe jest wprowadzenie jak największej ilości wysiłku fizycznego. Wysiłek taki powinien być w formie dowolnej, czyli nie można biegać godzinę dziennie choć akurat tej dziedziny się bardzo nie lubi, a zmusza się do jej uprawiania bo koleżanka biega. Ilość sportu powinna być dawkowana w miarę regularnie, czyli przykładowo codziennie po godzinie lub co drugi dzień po dwie godziny. Przy odchudzaniu się jak i też i na co dzień, a już szczególnie podczas uprawiania sportów należy pamiętać o uzupełnianiu płynów. Podczas każdej diety kobieta powinna spożyć od półtorej do dwóch litrów dziennie.